Mentőöv az élethez

How To Survive Life

Mi kell ahhoz, hogy túléljük a hétvégi sátras túrázást

2018. április 25. - HowToSurviveLife

Ha gondolkozol azon, hogy belevágnál egy pár napos sátrazós túrázásba, de nem tudod, hogy mi az, amire mindenképp szükséged lesz a túléléshez, akkor figyelmedbe ajánljuk e heti blog posztunkat. Miután a nyár idén már tavasszal beköszöntött, úgy gondoltuk, hogy megragadjuk az alkalmat és egy hosszú hétvégére kiszakadunk a városból. Szombat délután indultunk a munkahelyünkről és kedden kora délután értünk haza, három napot és három éjszakát töltöttünk a vadonban :D

A következőkben beszámolunk arról, hogy mik voltak azok a tárgyak, amiket semmiképp nem érdemes otthon hagyni és mik azok, amiket legközelebb még elvinnénk magunkkal.

Sátor

A természetben töltött időre a sátrunk az otthonunk, így ez az egyik legfontosabb felszerelés, amire érdemes odafigyelni. Amatőr túrázók lévén, nem ruháztunk be rögtön egy méregdrága sátorba, hanem kölcsönkértünk egy Ferrino Lightent 2 sátrat, ami azért valamivel komolyabb, mint egy szimpla fesztivál-sátor. Fontos szempont volt ennél a sátornál, hogy könnyű (mindössze 1,75 kg), mert minden este máshol terveztünk aludni, így egész nap vinnünk kellett magunkkal. Annak ellenére,hogy pehelysúlyú, viszonylag strapabíró,  mégis könnyen felállítható (akár egyedül is) és két ember elfér benne kényelmesen.

Cipő, ruha

A megfelelő cipőválasztás is elengedhetetlen, hiszen a természetbe készülünk, hol nem ritkán kisebb sziklákra is fel kell mászni illetve az út is egyenetlen. Ügyeljünk arra, hogy kényelmes cipőt és ruhát válasszunk, különben csak nyűglődés lesz a túrázás. A cipőnél fontos, hogy olyat vigyünk, ami tartja a bokánkat és már bejárattuk, nehogy feltörje a lábunkat. Érdemes meleg ruhával és esőkabáttal is készülni, hiszen ilyenkor még lehet szeszélyes és kiszámíthatatlan az időjárás, esetleg éjszaka meg is fázhatunk, ha nem vagyunk rendesen felöltözve.

Túrazsák

Egy nagyjából 70-80 literes túrazsák elegendő kell, hogy legyen egy 3 napos kiruccanáshoz, ha nem viszünk túl sok pipere cuccot. Lehetőleg olyan túrazsákot vigyünk, ami nem csak felül, hanem oldalt is nyitható, így nem kell mindent kipakolni, ha valami, amit keresünk, nem a legtetején van. Lehet, hogy nagynak tűnik a 70 liter, azonban ebbe bele kell férnie a sátornak és az összes többi holminak is. Ez szintén nagyobb befektetés, úgyhogy ha nem vagyunk rendszeres túrázók vagy backpackerek, akkor érdemes a túrazsákot is ismerősöktől kölcsönkérni. Esőre is felkészülve a túrazsákunkra is kapható már “esőkabát”

Önfelfújódó matrac és hálózsák

Ezt nem is ragoznánk túl. Ma már szerencsére a szimpla polifoamnál jóval kényelmesebb megoldások is vannak. A felfújható matracok sajnos nem csak nehezek, de sok helyet is foglalnak és elektromos pumpa nélkül egy kész tortúra felfújni őket. Van viszont egy megoldás! Azok a matracok, melyek kitekerve megszívják magukat levegővel, “felfújják”önmagukat, így nem csak kényelmesebb lesz a fekhelyünk, hanem melegebb is, mert nem közvetlenül a földön fekszünk. ezekből többféle is kapható a Mountexben. A hálózsák kiválasztási egyedi igényeinktől függ, jelen esetben nincs szükség olyan hálózsákra, ami -40 fokig tartja a testhőnket, elég egy egyszerűbb is.

Élelmiszer, ivóvíz

Az időjárás miatt némileg limitáltak a lehetőségeink. Ilyenkor nagyon hasznosak lehetnek a zacskós levesek, májkrémek, konzervek és egyéb szárított készítmények. A túrázós boltokban komplett étkezéseket is lehet venni szárított formában, amiket csak pár percig kell főzni, ezek nagyjából 2000 Ft környékén mozognak. Azok, akik nem akarnak lemondani a húsról, vihetnek magukkal szárazkolbászt, vagy szárított marhahúst. Vegáknak és vegánoknak, fehérjepótlás céljából ideális lehet a búzasikér, amit előre befűszerezhetünk, rágcsálnivalónak pedig vihetünk magunkkal magvakat, aszalt gyümölcsöket.

Természetesen túrázás közben a megfelelő folyadékpótlásról sem szabad megfeledkeznünk. Az utunk megtervezése során mindenképp járjunk utána, hogy hol vannak a közben források, amelyek vizének fogyasztása biztonságos, viszont amíg ezeket a forrásokat elérjük, addig is szükségünk lesz folyadékra. Fejenként kb. 3-4 literrel induljunk, lehetőség szerint olyan palackokban, melyek, ha üresek, összecsukhatóak vagy teljesen kilapíthatóak. Ha meleg ételt is ennénk, akkor egy kis kempinggázfőzőt is vihetünk magunkkal, amit párezer forintért a Decatlonban be is szerezhetünk. Ebben az esetben természetesen szükségünk lesz kisebb edényekre és evőeszközökre is.

Ezeken kívül szükségünk lesz még egy jó minőségű és megbízható bicskára illetve egy elemlámpára tartalék elemekkel, de ma már erre a célra megfelel a mobiltelefonunk zseblámpa funkciója is. A legpraktikusabb választás a többfunkciós svájci bicska, elemlámpából pedig érdemes olyat választani, amin van egy akasztó vagy karabíner, hogy mindig legyen szabad kezünk.

Ha nem bírjuk ki a modern technológia vívmányai nélkül, vagy ha a telefonunkat használjuk világításra, mindenképp vigyünk magunkkal power bank-et is.

A pipere cuccok közül elengedhetetlen a kézfertőtlenítő gél vagy kendő illetve a naptej, fogkefe és fogkrém, valamint a papír zsepi, fájdalomcsillapító és fertőtlenítőszer, a smink cuccokat azonban nyugodtan otthon hagyhatjuk J Önmagunk szórakoztatására vihetünk még keresztrejtvény és papírt meg ceruzát rajzoláshoz, társasjátéknak pedig kiváló az UNO.

Azt ne feledjük, hogy a túrazsákunk, ha mindent viszünk magunkkal, körülbelül 12 kiló attól függően, hogy hányan megyünk és ki, mit visz. Ez soknak tűnik, viszont cserébe pár napig ilyen látvány fogad minket a “hálószobánkból” kipillantva:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.